کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

  • ۰
  • ۰

چه کسی می تواند کاشت مو را برای بیمار انجام دهد ؟

مهمترین مسئله این است که فرد انجام دهنده کاشت مو میبایست حتما پزشک باشد .متاسفانه اخیرا دیده شده است تکنسین های کاشت مو که آموزشهای لازم را توسط پزشکان محترم دیده اند به صورت مستقل اقدام به عمل کاشت مو (fit) میکنند که گاه باعث صدمات جانی ، مالی و آسیب های برگشت نا پذیری برای مراجعین محترم پیوند مو می شود.
عمل جراحی پیوند مو شامل دو قسمت مهم میباشد :

1. جنبه تکنیکی کاشت مو که یک فرد تکنسین پس از مدتی آموزش و کار تحت نظر یک پزشک ، ورزیده می شود و تا حد زیادی از کارfit را می تواند به تنهائی انجام دهد گر چه در این قسمت کار نیز تجربه ، علم و هنر یک پزشک حاذق تفاوتهای عمده ای را در نتیجه کار ایجاد می کند .

2. جنبه پزشکی کاشت مو که فقط یک پزشک می تواند این طرف قضیه را هدایت کند و فرد غیر پزشک به هیچ وجه حق دخالت در آن را ندارد . در عمل کاشت مو زخمهای متعدد در سر بیمار ایجاد می شود . با خون بیمار ارتباط مستقیم برقرارمی شود ، داروهای متنوع استفاده می شود ، وسائل جراحی متعدد استفاده می گردد و احتمال هر گونه عارضه جراحی و داروئی در حین عمل و پس از آن وجود دارد . احتمال انتقال هر بیماری واگیر دار وجود دارد و احتمال نا رضایتی بیمار نیز وجود دارد ! تمام این موارد فقط توسط یک پزشک با وجدان و با پروانه مطب معتبر قابل اجرا می باشد ودر هر کدام از موارد دخالت یک فرد غیر پزشک منجر به یک فاجعه برای بیمار کاشت مو خواهد شد . آیا منطقی است که فردی جهت زیبائی ، خود را به یک تکنسین یا یک انستیتو ترمیم مو جهت عمل جراحی fitبسپارد و در شرایط آلوده و غیر بهداشتی عمل انجام شود و مبتلا به هپاتیت شود و در انتها نداند به کدام مرجع باید شکایت قانونی داشته باشد؟

مسئله دوم این است که کدام پزشک می تواند کاشت مو انجام دهد ؟ پزشک متخصص؟ پزشک عمومی؟ متخصص پوست و مو ؟ متخصص جراح ؟. . . . . . . اینجانب ترجیح می دهم وارد این قضیه نشوم و نظر شخصی اینجانب ، دکتر رضائی ، این است کاشت مو را هر پزشکی که تجربه این کار را داشته باشد و با اصول جراحی آشنائی کامل داشته باشد وامکانات اولیه این کار را داشته باشد می تواند انجام دهد ، به شرط انکه بتواند عوارض احتمالی این عمل جراحی را درمان کند.
  • ۹۶/۰۲/۱۱
  • حمیدرضا جعفری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی