کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

  • ۰
  • ۰

کاشت مو چیست ؟

کاشت مو چیست ؟

کاشت موی طبیعی یا پیوند موی زنده یک عمل جراحی سرپائی می باشد که در کلینیک انجام می شود .این عمل با بیحسی موضعی انجام می شود.از داروی بیهوشی یا خواب آور استفاده نمی شود.این عمل می بایست در محیط استریل و مناسب جهت جراحی انجام شود . اکثرا در اتاق عمل سرپائی کلینیک انجام می شود .احتیاج به اتاق عمل بیمارستان نیست . اما کلینیک مورد نظر می بایست کاملا مجهز و معتبر باشد.
پیوند موی زنده یک عمل جراحی می باشد که روی مو و پوست سر انجام می شود .چنانکه از نام و بطن موضوع ( عمل جراحی ) مشخص می باشد جنبه جراحی کاشت مو مهمترین قسمت کار می باشد از این نظر مناسب ترین فرد برای انجام عمل جراحی پیوند موی زنده متخصص جراح آشنا و ماهر در زمینه کاشت مو می باشد .

چنانکه ذکر شد این عمل جراحی با بیحسی موضعی انجام میشود . کاشت مو یک عمل دردناک نیست ، کلا درد این عمل حدود 4 دقیقه می باشد . 2دقیقه جهت بیحس کردن جلوی سر و 2 دقیقه جهت بیحس کردن پشت سر . پس از آن تمام سر بیحس می شود و بیمار هیچگونه دردی ندارد . کاملا بیدار و هوشیار می باشد .کاملا بدون درد میباشد و با آرامی روی تخت عمل دراز کشیده است معمولا تلویزیون نگاه می کند ، موسیقی گوش میکند ، مطالعه میکند ، موبایل بازی می کند ! و اندکی چرت می زند ! گاه حتی خروپف میکند ! (بیماران شهرستانی محترم که شب قبل خوب نخوابیده اند .) طول مدت عمل حدود 6-4 ساعت می باشد که به نحوه ذکر شده طی می شود .

در کاشت مو جراح از موهای خود بیمار استفاده می کند و این موها به مناطق کم مو جابجا می شود که معمولا از موهای پشت سر استفاده می شود .در موارد نادری می توان از موهای سینه و پشت نیز استفاده نمود .

کاشت مو اضافه کردن مو نیست و فقط جابجا کردن موهای فرد مورد نظر می باشد از این نظر ما همیشه در عمل پیوند مو محدودیت بانک مو داریم و تراکم های بالا در وسعت زیاد قابل انجام نیست .

در انتهای عمل پانسمان مناسبی روی سر بیمار گذاشته می شود ، بیما با پای خود و کاملا هوشیار کلینیک را ترک می کند ، روز عمل و فردا را در منزل استراحت می کند .و پس فردا جهت باز کردن پانسمان و شستشو به کلینیک مراجعه می کند . پانسمان باز می شود و سر بیمار با آب شیر شستشو داده میشود ، شستشو آموزش داده می شود و بیمار بدون پانسمان کلینیک را ترک می کند .از روز بعد می تواند حمام برود ، می تواند از کلاه استفاده کند و می تواند سر کار حاضر شود .
در تکنیک منحصر به فرد دکتر رضائی پس از عمل بیمار تورم و کبودی در سر و صورت و پیشانی ندارد .و دو روز بعد از عمل می تواند در محل کار حاضر شود !
موهای کاشته شده به مدت یک ماه رشد می کنند سپس موقتی دچار شوک شده و میریزند ( ریشه ها زنده و در محل هستند ) سپس از ماه دوم و به تدریج موها سر میزند و تراکم پیدا می کند .و در عرض 12-6 ماه تراکم نهایی را پیدا میکند پس :
نتیجه نهائی کاشت مو پس از 12-6 ماه ظاهر می شود و قبل از آن موها کم پشت و نازک دیده می شوند .

  • ۹۶/۰۲/۱۱
  • حمیدرضا جعفری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی