کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

۱۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چه کسی می تواند کاشت مو را برای بیمار انجام دهد ؟

مهمترین مسئله این است که فرد انجام دهنده کاشت مو میبایست حتما پزشک باشد .متاسفانه اخیرا دیده شده است تکنسین های کاشت مو که آموزشهای لازم را توسط پزشکان محترم دیده اند به صورت مستقل اقدام به عمل کاشت مو (fit) میکنند که گاه باعث صدمات جانی ، مالی و آسیب های برگشت نا پذیری برای مراجعین محترم پیوند مو می شود.
عمل جراحی پیوند مو شامل دو قسمت مهم میباشد :

1. جنبه تکنیکی کاشت مو که یک فرد تکنسین پس از مدتی آموزش و کار تحت نظر یک پزشک ، ورزیده می شود و تا حد زیادی از کارfit را می تواند به تنهائی انجام دهد گر چه در این قسمت کار نیز تجربه ، علم و هنر یک پزشک حاذق تفاوتهای عمده ای را در نتیجه کار ایجاد می کند .

2. جنبه پزشکی کاشت مو که فقط یک پزشک می تواند این طرف قضیه را هدایت کند و فرد غیر پزشک به هیچ وجه حق دخالت در آن را ندارد . در عمل کاشت مو زخمهای متعدد در سر بیمار ایجاد می شود . با خون بیمار ارتباط مستقیم برقرارمی شود ، داروهای متنوع استفاده می شود ، وسائل جراحی متعدد استفاده می گردد و احتمال هر گونه عارضه جراحی و داروئی در حین عمل و پس از آن وجود دارد . احتمال انتقال هر بیماری واگیر دار وجود دارد و احتمال نا رضایتی بیمار نیز وجود دارد ! تمام این موارد فقط توسط یک پزشک با وجدان و با پروانه مطب معتبر قابل اجرا می باشد ودر هر کدام از موارد دخالت یک فرد غیر پزشک منجر به یک فاجعه برای بیمار کاشت مو خواهد شد . آیا منطقی است که فردی جهت زیبائی ، خود را به یک تکنسین یا یک انستیتو ترمیم مو جهت عمل جراحی fitبسپارد و در شرایط آلوده و غیر بهداشتی عمل انجام شود و مبتلا به هپاتیت شود و در انتها نداند به کدام مرجع باید شکایت قانونی داشته باشد؟

مسئله دوم این است که کدام پزشک می تواند کاشت مو انجام دهد ؟ پزشک متخصص؟ پزشک عمومی؟ متخصص پوست و مو ؟ متخصص جراح ؟. . . . . . . اینجانب ترجیح می دهم وارد این قضیه نشوم و نظر شخصی اینجانب ، دکتر رضائی ، این است کاشت مو را هر پزشکی که تجربه این کار را داشته باشد و با اصول جراحی آشنائی کامل داشته باشد وامکانات اولیه این کار را داشته باشد می تواند انجام دهد ، به شرط انکه بتواند عوارض احتمالی این عمل جراحی را درمان کند.
  • حمیدرضا جعفری
  • ۰
  • ۰

کاشت مو چیست ؟

کاشت مو چیست ؟

کاشت موی طبیعی یا پیوند موی زنده یک عمل جراحی سرپائی می باشد که در کلینیک انجام می شود .این عمل با بیحسی موضعی انجام می شود.از داروی بیهوشی یا خواب آور استفاده نمی شود.این عمل می بایست در محیط استریل و مناسب جهت جراحی انجام شود . اکثرا در اتاق عمل سرپائی کلینیک انجام می شود .احتیاج به اتاق عمل بیمارستان نیست . اما کلینیک مورد نظر می بایست کاملا مجهز و معتبر باشد.
پیوند موی زنده یک عمل جراحی می باشد که روی مو و پوست سر انجام می شود .چنانکه از نام و بطن موضوع ( عمل جراحی ) مشخص می باشد جنبه جراحی کاشت مو مهمترین قسمت کار می باشد از این نظر مناسب ترین فرد برای انجام عمل جراحی پیوند موی زنده متخصص جراح آشنا و ماهر در زمینه کاشت مو می باشد .

چنانکه ذکر شد این عمل جراحی با بیحسی موضعی انجام میشود . کاشت مو یک عمل دردناک نیست ، کلا درد این عمل حدود 4 دقیقه می باشد . 2دقیقه جهت بیحس کردن جلوی سر و 2 دقیقه جهت بیحس کردن پشت سر . پس از آن تمام سر بیحس می شود و بیمار هیچگونه دردی ندارد . کاملا بیدار و هوشیار می باشد .کاملا بدون درد میباشد و با آرامی روی تخت عمل دراز کشیده است معمولا تلویزیون نگاه می کند ، موسیقی گوش میکند ، مطالعه میکند ، موبایل بازی می کند ! و اندکی چرت می زند ! گاه حتی خروپف میکند ! (بیماران شهرستانی محترم که شب قبل خوب نخوابیده اند .) طول مدت عمل حدود 6-4 ساعت می باشد که به نحوه ذکر شده طی می شود .

در کاشت مو جراح از موهای خود بیمار استفاده می کند و این موها به مناطق کم مو جابجا می شود که معمولا از موهای پشت سر استفاده می شود .در موارد نادری می توان از موهای سینه و پشت نیز استفاده نمود .

کاشت مو اضافه کردن مو نیست و فقط جابجا کردن موهای فرد مورد نظر می باشد از این نظر ما همیشه در عمل پیوند مو محدودیت بانک مو داریم و تراکم های بالا در وسعت زیاد قابل انجام نیست .

در انتهای عمل پانسمان مناسبی روی سر بیمار گذاشته می شود ، بیما با پای خود و کاملا هوشیار کلینیک را ترک می کند ، روز عمل و فردا را در منزل استراحت می کند .و پس فردا جهت باز کردن پانسمان و شستشو به کلینیک مراجعه می کند . پانسمان باز می شود و سر بیمار با آب شیر شستشو داده میشود ، شستشو آموزش داده می شود و بیمار بدون پانسمان کلینیک را ترک می کند .از روز بعد می تواند حمام برود ، می تواند از کلاه استفاده کند و می تواند سر کار حاضر شود .
در تکنیک منحصر به فرد دکتر رضائی پس از عمل بیمار تورم و کبودی در سر و صورت و پیشانی ندارد .و دو روز بعد از عمل می تواند در محل کار حاضر شود !
موهای کاشته شده به مدت یک ماه رشد می کنند سپس موقتی دچار شوک شده و میریزند ( ریشه ها زنده و در محل هستند ) سپس از ماه دوم و به تدریج موها سر میزند و تراکم پیدا می کند .و در عرض 12-6 ماه تراکم نهایی را پیدا میکند پس :
نتیجه نهائی کاشت مو پس از 12-6 ماه ظاهر می شود و قبل از آن موها کم پشت و نازک دیده می شوند .

  • حمیدرضا جعفری
  • ۰
  • ۰

کاشت موی ابرو

کاشت موی ابرو

همه ساله حدود 4 میلیون نفر با این واقعیت روبرو می شوند که موی ابرو هایشان در حال نازک شدن است. در نتیجه آنها نقاط کچلی را در ابرو های خود مشاهد ه می کنند. برای بسیاری از بانوان طراحی ابرو تبدیل به یک کار غم انگیزه هر روزه شده است. کم شدن مو، صرف نظر از اینکه  خط موی شما را به عقب می کشاند و یا ابروی تان را محو می کند،عامل مهمی  برای از دست دادن اعتماد بنفس است و این امر ناشی از این است که مردم اصولا تمایل دارند ابروهایی با فرم های متفاوت داشته باشند.

وقتی موی ابرو می ریزد و یا کم می شود، یک نقص  رخ می دهد ومی توان گفت کاشت ابرو، طبیعی ترین و آسانترین راه حل موجود برای فرد است. شاید برایتان جالب باشد بدانید هر شخصی می تواند نقاط کچلی در ابروهایش داشته باشد. در از دست دادن موی ابرو، تبعیض جنسیت قایل نمی شود در حالی که کاشت موی ابرو برای بانوان یک روش بسیار رایج است، مردان بسیاری نیز از کاشت مو استفاده می کنند.

شایع ترین علت ریزش مو ابروی زنان برداشتن بیش از حد آن است که در  یک دوره زمانی دائمی به فولیکول مو آسیب می زند و باعث ایجاد زخم بر روی بافت و از دست دادن کامل رشد مو می شود.

 یکی دیگر از دلایل ریزش ابرو، پیری طبیعی است که در آن بیماران در سنین ۵۰ تا ۶۰ سالگی خود نازک شدن مو را حتی در منطقه ابروی خود تجربه می کنند. در حالی که برخی بیماران به دنبال کاشت ابرو هستند تنها به این دلیل است که خصوصیات طبیغی صورتشان را تقویت کنند برخی دیگر نیز نیز در پی جایگزینی ترمیمی در نقاط کچلی ابرو هستند که بوسیله ضربه ای سخت در کودکی مثلا بر اثر تصادف بوجود آمده است یا به دلیل زخم های ناشی از جراحات در ورزش و یا بر اثر سوختگی و فقدان مو به وسیله درمان های پزشکی مانند تابش و شیمی درمانی بوجود آمده است، هستند. برای برخی بیماران فقدان موی ابرو ممکن است بصورت ژنتیکی باشد و ابروها بسیار نازک هستند و نقاط کچل کوچکی در سراسر یا بخشی از موهای موجود وود دارد.

از دست دادن موی ابرو می تواند به دلیل alopecia areata  و بیمار های دیگری مانندکم کاری تیروئید باشد. عمل جایگزاری ابرو اغلب انجام می شود تا ظاهر صاف و زبر ابروهای تتو شده را نرم کند، و ظاهر سه بعدی و طبیعی ابروهای شما را حفظ کند و صورت را احیا کند.
روش حفظ و ترمیم موی ابرو:

بدلیل موقعیت مرکزی ابروها در صورت، ابروها ویژگی تعریف کننده ای برای تقارن و تعادل صورت است. ابروها، چشم ها شما را قاب بندی می کنند و زیبایی طبیعی تان را حفظ می کند بنابراین هدف اولیه، طراحی و فرم دهی شکل ابرواست که با ایجاد تقارن بهینه و تناسب کلی صورت و حجم و بعد دهی به صورت این هدف را براورده می سازد. ابروهایی که به خوبی متناسب شده اند، چشمان شما را روشن می سازد و صورت را به سمت بالا می کشد و به چهره شادابی می بخشد.

برای ایجاد دوباره زاویه مناسب، دقت  و مهارت زیادی برای عمل بر روی موهای موجود نیاز است.  در حالت پزشکی موها به سمت بالا شروع می شود و در خالی که اصولا ابرو از نزدیک بینی شروع وزامی شود.

پس از آن زاویه موها از بالا به سمت پایین و از پایین به سمت بالا زاویه پیدا می کند بطوری که در نزدیک خط وسط ، به هم می رسند و به تدریج از سمت صورت به سمت چشم تغییر جهت می دهد. اعمال ظرافت هنری برای زیبایی و ایجاد تعادل و همچنین ابعاد مناسب  شکل و قوس ابروها بسیار ضروری است. بر اساس جنسیت و تناسب صورت فرد از لحاظ زیبایی شناختی ایجاد می شود. بطور کل، ابروی بانوان بطور طبیعی قوس بیشتری دارد در حالی که ابروی آقایان مسطح تر و به شکل T  است. این مساله در عمل ترمیم ابروی همه بیماران لحاظ می شود.

عمل کاشت ابرو، مستلزم استفاده از 150 تا 300 مو است که تعداد این موها به حجم ابروی ریخته شده و طرح کاشت ابرو دارد. ناحیه های گیرنده با توجه به ویژه به زاویه تعیین شده و جهت هر ناحیه گیرنده ایجاد شده است. یکی دیگر از مزایای استفاده پیوند موی بلند برای تکنیک حفظ و ترمیم ابرو این است که هدفش تعیین نواحی دریافت کننده در زوایای دقیقتری است چون  کل خصوصیات هر مو محسوس است.همچنین هدف، جایگزاری پیوندها  است چون ما می توانیم هر مو را به صورت اردای و عمدا بچرخانیم تا ساختار قوس ابروی جدید را بر اساس ویژگی هرکدام از موها تقویت کنیم. استفاده از این تکنیک کاشت موی ابرو، جراح چشم انداز و تصویر بهتری از ابروی تکمیل شده می دهد و امکان استفاده بهتر از موهای دهنده را در ناحیه های مناسب میدهد. همچنین کنترل بیشتری در کاشت موی ابرو در طول عمل کاشت را موجب می شود که سطخ هنری این روش را بالا می برد و در نهایت نتیجه ای فوق العاده به بیمار می دهد.

مشابه روش های سنتی کاشت مو، موهای کاشته شده جدید بعد از چندین هفته می ریزد. وقتی مو وارد مرحله استراحت می شود. سپس موی ابرو وارد فاز رشد و نمو قرار می گیرد و رشد خود را در قسمت ابروی طراحی شده آغاز میکند. لازم است که ابروهای کاشت شده مرتب و آراسته شوند چون آنها موهای پوست فرق سر هستند که بیش از حد نرمال موی ابرو اصولا رشد می کنند. ما در کلینیک رنسانس یک کیت آراستن ابرو به بیمارانمان پیشنهاد میدهیم تا از آن برای مراقبت های پس از عمل استفاده کنند. اغلب بیماران بین 3 تا 4 روز به روال عادی زندگی شان باز میگردند.

به طور کلی می توان گفت، بازسازی ابرو تاثیر فوق العاده زیادی بر کل صورت دارد. به طور کلی، بانوان بخش عمده ای  از بیماران ما را تشکیل می دهند و عمل جایگذاری ابرو سریعترین روش برای رشد مجدد موهای ابرو محسوب میشود.

علاوه بر پیوند موی ابرو، عمل بازسازی مژه نیز به بیماران توصیه می شود. کاشت مژه با بی حسی موضعی انجام میشود و شامل کاشت حدود 25 تک مو برای پلک بالایی می شود.

موی دهنده نیز از پشت سر برداشته می شود و قلمه ها تقسیم به تک موهایی می شوند بافتش صاف می شود تا بسیار لطیف شود. مژه های جدید بیشتر از حد معمول رشد می کنند و بایستی مرتبا پیرایش و مرتب شوند. بازسازی مژه، بچهره را تقویت می کند و باعث افزایش اعتماد بنفش شخص می شود.

  • حمیدرضا جعفری
  • ۰
  • ۰

کاشت موی غیر قابل رشد

مو یکی از مهمترین و زیبا ترین قسمت در زیبایی یک فرد می باشد که داشتن و نداشتن آن امروزه به یکی از مهمترین مسایل تبدیل شده است که با توجه به پایین آمدن سن طاسی سر (در چند سال اخیر متوسط سن ریزش مو 31 سال بود امروزه به 24 سال رسیده است ) بسیار مورد توجه قرار گرفته و افراد به فکر جلوگیری از آن و در نهایت درمان افتاده اند ، توجه داشته باشید با استفاده کردن از قرص و دارو ها ریزش مو درمان نمی شود زیرا این داروها روی ساقه مو تاثیر گذاشته و به ریشه مو مربوط نمی شوند همچنین شامپوهایی که امروزه با زرق و برق فراوان و تبلیغات متعدد مورد توجه قرار گرقته اند اصلا به جلوگیری و درمان ریزش مو مربوط نمی شوند وفقط به عنوان یک پاک کننده و شستشو دهنده مو می باشند .

بهترین راه و تنها راهی که موهای شما را از حالت یاد شده در می آورد کاشت مو می باشد در اینجا کاشت مو را برای شما توضیح می دهیم : کاشت مو به دو روش کاشت مو قابل رشد و کاشت موی غیر قابل رشد تقسیم می شود که بهترین و استاندارد ترین روش های این دو بخش را بازگو می کنیم.

کاشت مو قابل رشد sut :

 در کاشت مو به روش sut   تا 14000 تار مو را در یک جلسه بدون جراحی ، بدون درد ، بدون خونریزی ، با دستگاه اتوماتیک ، بدون بیهوشی می توان کاشت کرد ، کاشت مو به روش sut مادام العمر بوده و نیز کاملا زنده و قابل رشد می باشد

کاشت مو غیر قابل رشد hrt :

کاشت مو غیر قابل رشد یا همان ترمیم مو یکی از روش های بازگشت مو می باشد و با توجه به اینکه این روش هیچگونه محدودیتی ندارد و قابل انجام است طرافداران خاص خود را پیدا کرده و روز به روز به آن ها اضافه می شود ، در ترمیم مو دیگر نیازی به بانک موی شخص نیست و در یک جلسه انجام می شود از مزایای ترمیم مو می توان به انتخاب نا محدود تراکم و بلندی مو اشاره کرد.

تنها روش استاندارد ترمیم مو در دنیا ترمیم مو به روش hrt می باشد که به صورت تخصصی و انحصاری در مرکز تخصصی موی رنسانس در حال انجام است در این روش یک لایه ای شبیه سازی شده از پوست سر انسان تهیه کرده و موها را روی آن لایه سوار می کنند که خط رویش و خط فرق آن کاملا طبیعی است بطوریکه هیچ فردی نمی تواند موهای ترمیمی شما را تشخصی دهد  از دیگر مزایای ترمیم مو به روش hrt میتوان به انجام آن برای خانم ها اشاره کرد که با توجه به اینکه خانم ها نمی توانند کاشت مو انجام دهند بهترین و تنها راه برای بازگشت و درمان طاسی سر برای آن ها ترمیم مو می باشد همچنین ترمیم مو به روش hrt برای بیماران قلبی ، بیمارانی که از فشار خون رنج می برند ، بیماران آلوپسی ، بیماران سوختگی ، بیماران لیکن پلان ، بیماران پسوریازیس ، بیماران اکتیوز و حتی کسانی که تحت شیمی درمانی می باشند قابل انجام است

  • حمیدرضا جعفری
  • ۰
  • ۰

کاشت مو بدون تراشیدن موی سر


کاشت مو امروزه به یکی پر طرفدار ترین عمل های زیبایی محسوب می شود که با پیدایش و پیشرفت روز افزون ریزش مو تقاضا و تمایل به کاشت مو بیشتر شده است و این تقاضای بیش از حد باعث می شود روز به روز معایب هر چند کم کاشت مو بر طرف می سازد در اینجا به طور اختصار کاشت مو و روش های کاشت مو را توضیح می دهیم

کاشت مو

کاشت مو تنها روش درمان قطعی طاسی سز به شمار می رود از مهمترین دلایل طاسی سر می توان به عوامل ارثی نام برد ؛ فردی که دچار ریزش مو می شود دلیل اصلی آن این است که طاسی سر را از نسل قبل از او و یا از نسل سوم به ارث برده است بر خلاف تصوری که افراد در جامعه از درمان ریزش مو دارند باید بگوییم که به هیچ وجه درمان ریزش مو در قرص ها ، مکمل ها و لوسیون ها ننی باشد زیرا تاثیر این نوع دارو ها فقط به تقویت ساقه مو می باشد و به درمان مسائل ارثی علی الخصوص درمان ریزش مو مربوط نمی شود. کاشت مو به دلیل اینکه به شکل ریشه ای عمل می کند تنها راه جهت درمان ریزش موی ارثی می باشد

کاشت مو با تراشیدن موی سر :

کاشت مو به روش های fut  و fit جز اولین روش های کاشت مو می باشند که  در اینجا هر کدام را به صورت اختصار بازگو می کنیم:

-         کاشت مو به روش fut اولین روش کاشت مو می باشد که در این روش یک نوار را از کناره گوش راست تا کناره گوش چپ برداشت می کنند و گرفت ها را از روی فلپ برداشت می کنند و در نواحی جلوی سر و یا قسمت هایی که طاس می باشد کاشت انجام می شود از معایب این روش می توان به جراحی های پی در پی ، بخیه های پشت سر ، تراشیدن موی سر با تیغ ، بیهوشی و ... اشاره کرد

-        کاشت مو به روش fit پس از اینکه اعتراضات نسبت به کاشت مو به روش fut بیشتر شده و اینکه سهولت و رضایت مراجعه کننده از ارکان حوزه زیبایی می باشد مطرح و اجرا شد در تفاوتی که این روش کاشت مو با روش قبلی دارد در نوع برداشت مو ها می باشد که در این روش موها به شکل پراکنده و تک به تک برداشت می شود لازم به ذکر است این روش معایب و عوارضی همچون خونریزی شدید ، دوران نقاهت طولانی و  تراشیدن موی سر را دارد.

 
کاشت مو بدون تراشیدن موی سر:

آخرین متد کاشت مو که جدیدترین و موفق ترین روش کاشت مو می باشد sut نام دارد که در این روش دیگر شاهد معایب و مضرات روش های قبلی نیستیم چرا که این روش از دستگاه انحصاری و اتوماتیک در بخش برداشت مو ها بهره می برد که با استفاده از این روش  میتوان تا 14000 تار مو را در یک جلسه برداشت کرد یکی از مهمترین مزیت های کاشت مو به روش sut  دقت و اهمیت به بخش از برداشت  گرفت تا نگهداری و از نگهداری گرفت تا کاشت مو می باشد که در روش های قبلی به این مورد هیچگونه توجهی نشده بود از دیگر مزیت هایی که کاشت مو به روش  sut دارد می توان به کوتاهی موی سر اشاره کرد که در این روش دیگر موها را از ته نمی زنند بلکه کوتاه می کنند شایان ذکر است که در مواقع خاص در این روش می توان اصلا موها را حتی کوتاه نکرد و کار کاشت را انجام داد

  • حمیدرضا جعفری
  • ۰
  • ۰

قیمت و هزینه کاشت مو

قیمت و هزینه کاشت مو

با درود، کاشت موی طبیعی در ایران با بروزتر شدن  علم پیوند مو هم اینک پیشترفت زیادی در جوامع پیشترفته داشته است، اما در کشور عزیزمان ایران متأسفانه با وجود داشتن متخصصین و پزشکان بسیار خوب نتوانسته ایم به آن سطح از کیفیت در این زمینه دست یابیم و در انجام تکنیک های جدید کاشت مو ، هنوز با تکنیک های قدیمی و سنتی انجام میشود، برای همین مورد است که قیمت کاشت مو در مراکز  مربوطه متفاوت است، چرا که قیمت کاشت مو به میزان وسعت ریزش موهای شخص و انجام و انتخاب نوع  درست تکنیک کاشت مو بستگی دارد، اما در مراکز کاشت مو  بعلت تبلیغات وسیع و گسترده بعضی از افراد نابلد و تنها دوره دیده که انجام کاشت موی شخص را در مراکز غیر مجاز و غیر استریل انجام میدهند ، قیمت کاشت مو را با کمترین هزینه انجام داده و با کمترین تراکم که همگی ما در دوستان و اشناهایمان دیده ایم که با چه تراکم کمی و ظاهره مصنوعی انجام داده اند برخورد داشته ایم که بانک موهای او را نیز از بین برده اند، که خود دیگر عوامل قیمت و هزینه کم کاشت مو میباشد،

لذا شما دوستانی که میخواهید کاشت موی خود را انجام دهید به این چند نکته دقت فرماید:

١-انجام کاشت موی خود در کلینیک های مجاز

٢-روئیت کسانی که در آن مرکز قبلاً کاشت موی خود را انجام داده اند

٣-انجام کاشت موی خود با تکنیک های جدید و بروز

  • حمیدرضا جعفری
  • ۰
  • ۰

عوارض کاشت مو

عوارض کاشت مو

 

قبل از آنکه تصمیم نهایی خود در مورد جراحی کاشت مو را بگیرید،بسیار مهم است که تمامی خطرات و عوارض این عمل را بشناسید و آنها را با دقت در برابر فواید حاصل از این جراحی بسنجید. احتمال  موفقیت جراحی کاشت مو تا حد زیادی بستگی به آن مقدار از فولیکول‌هایی دارد که بعد از کاشته شدن در ناحیه دیگری از پوست سر، سالم و قوی باقی می‌مانند. گاهی اوقات انجام یک جراحی برای بازسازی تمام موهای از دست رفته کافی نیست و بنابراین لازم است بیشتر از یک عمل جراحی انجام گیرد. در هر صورت، هر چقدر تعداد عمل‌های جراحی بیشتری انجام شود، خطرات و عوارض ناشی از آن هم بیشتر خواهد بود.

جراحی کاشت مو چیست؟

جراحی کاشت مو یک عمل جراحی است که طی آن یک متخصص موهایی را در نواحی طاس پیوند می‌زند. جراح معمولاً این موها را از پشت یا کنار سر برمی‌دارد و به جلو یا روی سر منتقل می‌کند. عمل کاشت مو معمولاً در یک مطب پزشکی و با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.
بخش عمده‌ای از موارد ریزش مو (آلوپسی) به دلیل عوامل ارثی و ژنتیکی اتفاق می‌افتد. سایر موارد هم به علت طیفی از عوامل مختلف از جمله رژیم غذایی، استرس، بیماری و اثر بعضی از داروها اتفاق می‌افتد.
به طور کلی دو نوع عمل کاشت مو وجود دارد که عبارتند از روش اسلیت گرافت (Slit graft) و روش میکرو گرافت (Micro-graft). در روش اسلیت گرافت، هر یک از گرافت‌های پیوندی شامل 4 تا 10 تار مو می‌باشد. اما میکروگرافت‌ها بسته مقدار پوشش (تراکم) مورد نیاز، حامل یک یا دو تار مو هستند.

انجام عمل کاشت مو می‌تواند موجب بهبود شکل ظاهری و تقویت اعتماد به نفس شما شود. بهترین کاندیداها برای عمل کاشت مو عبارتند از:

مردانی که دچار ریزش مو با الگوی مردانه شده‌اند.

زنانی که موی کم‌پشت دارند.

هر فردی که قسمتی از موهای خود را به علت سوختگی یا آسیب‌دیدگی پوست سر از دست داده است.

کاشت مو گزینه مناسبی برای ترمیم مو در افراد زیر نیست:

زنانی که دچار ریزش شدید مو در سراسر پوست سر خود شده‌اند.

افرادی که موی کافی در ناحیه اهدا کننده ندارند که بتوان از آن برای کاشت مو استفاده کرد.

افرادی که بعد از آسیب‌دیدگی یا جراحی بر روی پوست سرشان جای زخم کلوئید (جای زخم‌های فیبری و ضخیم) تشکیل می‌شود.

افرادی که به علت مصرف دارو، از جمله داروهای شیمی درمانی دچار ریزش مو شده‌اند.
عوارض جانبی یا مشکلات احتمالی کاشت مو چیست؟

چند مورد عوارض جانبی خفیف و موقتی برای عمل جراحی کاشت مو وجود دارد که عبارتند از:

ریزش موقتی موهایی که از قبل وجود داشته‌اند.

این مورد هر چند خیلی نادر است، اما بعد از جراحی کاشت مو بعضی از موهای قدیمی که از قبل وجود داشته‌اند، می‌ریزند. اما به فاصله یکی دو ماه بعد از جراحی، موهای قدیمی هم به حالت طبیعی و پرپشتی که قبلاً داشته‌اند برمی‌گردند.
خونریزی

وقوع مقدار کمی خونریزی بعد از کاشت مو طبیعی است و با یک فشار مختصر می‌توان آن را متوقف کرد. اما از هر چند صد موردی که این عمل را انجام می‌دهند، در یک مورد خونریزی مداوم اتفاق می‌افتد. بخیه زدن زخم‌ها خیلی به ندرت لازم می‌شود.
درد

وقوع درد معمولاً خیلی نادر و در حد بسیار خفیف است. نیمی از بیماران به هیچ داروی مسکنی برای تسکین درد خود نیاز ندارند، اما در سایر موارد از داروی سولپادئین یا پانادول به مدت چند روز استفاده می‌شود.
بی‌حسی

وقوع یک بی‌حسی موقتی بعد از کاشت مو، اجتناب‌ناپذیر است. این بی‌حسی معمولاً در ناحیه اهدا کننده اتفاق می‌افتد و عموماً بین 3 تا 18 ماه ادامه پیدا می‌کند. البته خیلی به ندرت حالت آزار دهنده و طولانی دارد.
سکسکه

بعد از جراحی کاشت مو ممکن است بیمار به سکسکه دچار شود. علت این عارضه به درستی شناخته نشده است، اما به نظر می‌رسد که بعد از عمل کاشت مو در مقایسه با بعد از عمل کاهش طاسی پوست سر (Scalp reduction)، با فراوانی بیشتری اتفاق می‌افتد. فراوانی وقوع این عارضه در حدود 5% است و معمولاً چند ساعت تا چند روز طول می‌کشد.
خارش

بیمار بعد از عمل کاشت مو کمی احساس خارش خواهد داشت، اما این خارش خیلی به ندرت در حد آزار دهنده است و بعد از چند روز برطرف می‌شود. شستشوی روزانه پوست سر با شامپو به رفع خارش آن کمک می‌کند.
ورم

اصولاً ورم پوست سر خیلی به ندرت اتفاق می‌افتد. اما در صورت وقوع، می‌تواند ناحیه پیشانی و اطراف چشم‌ها را نیز درگیر کند و در حدود 1 تا 2 روز طول می‌کشد. تقریباً در 1% از موارد ممکن است سیاهی و کبودی دور چشم نیز اتفاق بیفتد.
عفونت

این عارضه تقریباً در یک مورد از هر چند هزار مورد اتفاق می‌افتد و با داروی آنتی‌بیوتیک به راحتی برطرف می‌شود.
جای زخم

تشکیل جای زخم‌های کلویید فقط در افرادی که زمینه قبلی ابتلاء به این عارضه را داشته باشند، اتفاق می‌افتد و تنها در حد بسیار نادری (یک مورد از هر هزار مورد) باعث تشکیل جای زخم برآمده بر روی پوست سر خواهد شد.
تشکیل کیست‌ها

در مواقعی که تعداد زیادی گرافت در ناحیه پذیرنده پیوند زده می‌شود، ممکن است یک یا چند کیست در نقاطی از آن ناحیه تشکیل شود. این کیست‌ها معمولاً بعد از یکی دو هفته و یا بلافاصله بعد از استفاده از چند درمان ساده، به خودی خود برطرف خواهند شد. قطر این کیست‌ها معمولاً کمتر از 2 یا 3 میلی‌متر، یعنی تقریباً به اندازه جوش‌های پوستی کوچک است.

 

آیا کاشت مو به روش‌های fit  و fut مناسب است؟

افرادی که از جلوی سر (خط رویش) تا وسط سرشان به شکل کامل مو نداشته باشند (طاس باشند) معمولا به دلیل اینکه اول بانک موی کمی دارند و دوم در این روش‌ها بیش از 2000 تار مو نمی توان کاشت کرد در نهایت نتیجه دلخواه به دست نمی‌آید و به دلیل اینکه در این روش کاشت مو نمی‌توانند تمامی گرافت های برداشته شده را کاشت کنند در آخر شاهد تعدادی تار موی مشخص در سر این افراد هستیم.
چه افرادی متقاضی کاشت ابرو و کاشت مژه هستند؟

معمولا افرادی که ابروهایشان نازک بوده ، ابروهایشان  تکه تکه می باشد ، قبلا تاتو یا هاشور انجام داده اند و ... به دلیل جراحت های بالا در روش های fit و fut  و به دلیل اینکه تمامی این روش ها با دست توسط تکنسین انجام می شود و اینکه چشم در معرض خطرات بسیاری است نهایتا در این روش ها نواحی لبه ای ابرو و مژه را انجام نمی دهند به همین دلیل افراد متقاضی کاشت ابرو و کاشت مژه در روش های fit  و  fut شاهد نتیجه خوبی در نهایت نیستند.
چه نواحی در سر قابل کاشت کردن مو می‌باشد؟

بطور کلی در روش های fit و fut فقط جلوی سر و  ریش و سبیل را می توان کاشت کرد و کاشت مو در نواحی های ابرو ، مژه ، خط ریش ، پیشانی و ... با روش های مذکور بسیار نامناسب بوده و نتیجه نمی دهد زیرا اساس و پایه روش های یاد شده کار دست بوده و توسط تکنسین های تجربی کاشت مو انجام می شود.
آیا کاشت مو نیاز به جلسه مجدد و یا در آینده نیاز به ترمیم دارد؟

همانطور که در مطالب بالا گفتیم در کاشت مو به روش های fit و fut نمیتوان بیش از 2000 تا مو کاشت کرد در نتیجه اگر این تعداد در جلوی سر کاشته شود پشت سر خالی می ماند و اگر در پشت سر کاشته شود جلوی سر خالی می‌ماند سپس در نتیجه فرد متقاضی یا باید مجدد کاشت مو انجام دهد یا در آینده نواحی کاشته شده با ترمیم باید پر شوند ولی متاسفانه به دلیل اینکه از بانک موی فرد در مرحله اول استفاده شده در مراحل بعد نمی توان انتظار معجزه داشت و یا اینکه موها پر شوند چون هیچ مویی وجود ندارند طبیعتا مویی نیست که بتوانند در جلوی سر کاشت کنند.
عوارض کاشت مو به روش fit  و fut به شرح زیر می‌باشد:

جراحی در پشت سر
خونریزی شدید
بدون بیهوشی
همراه با درد
حداقل دو هفته بعد از کاشت مو استراحت مطلق
پانسمان به مدت 1 هفته به شکل مداوم
تورم های صورت، چشم، پیشانی
بخیه در پشت سر
استفاده از داروهای مسکن قوی پس از کاشت مو
معایب کاشت مو به روش های fit و fut کدام است؟

  کاشت مو در این روش‌ها توسط تکنسین انجام شده و پزشک هیچ دخالتی در این پروسه ندارد.

 خط رویش در این روش‌ها به شکل عروسکی شکل بوده و فاصله‌های هر تار و با یکدیگر بسیار زیاد است.

  این روش‌ها با دست انجام میشود و از خطاای انسانی برخوردار است.

   از نکات بارز در این روش‌ها وجود نکروز در پوست پس از کاشت مو به دلیل زدن شریان جلوی سر می‌باشد.

    پیدایش اسکان و خط بخیه در پشت سر

  • حمیدرضا جعفری
  • ۰
  • ۰

پیوند مو طبیعی

پیوند مو طبیعی

 

پیوند مو

در سالهای اخیر با پیشترفت علم ، چه از نظر سخت افزاری و چه از نظر نرم افزاری پیوند مو بسیار پیشترفت کرده است

چرا که در روش های سنتی و قبلی پیوند مو شاهده تراکم کم ، در سر فرد کاندید بوده ایم ،

دیگر از عوارض انها: خط رویش غیر طبیعی ، جراحی ، بجا ماندن اسکار در پست سر شخص ، درد و تورم ، از دیگر عوارض ان روش ها میبود،

ولی در سال های اخیر و با تکنیک های جدید و پیشترفته دیگر شاهد ان نوع عوارض نیستیم و با دستگاهای اتوماتیک و تیم های مجرب و دوره دیده ، فرد کاندید پیوند مو در محیطی ارام و در یک جلسه  با تکنیک   SUT

بدون تورم ، درد و بجا ماندن هیچ گونه اسکاری با خط رویشی طبیعی و تراکمی سه برابر بیشتر نسبت به روش های رایج و سنتی پیوند موهای خود را انجام خواهد داد،

  • حمیدرضا جعفری
  • ۰
  • ۰

کاشت مو به روش HRT

کاشت مو به روش HRT

 

کاشت مو به روش HRT

چکیده مقاله :

-        کاشت مو به روش hrt یک روش کاشت موی غیر قابل رشد می باشد که بهترین راه انتخاب برای افرادی که بانک مو ندارند می باشد.

-        نتیجه این روش کاشت کاملا طبیعی بوده و به شکل تار به تار انجام می شود

-        این روش کاشت مو برای بیماران آلوپسی ، سوختگی ، لیکن پلان و ... بسیار مناسب بوده است

کاشت مو به روش hrtچیست؟

 تنها روش استاندارد کاشت مو غیر قابل رشد که تا کنون در ایران و کشورهای اروپایی و امریکا معرفی شده است و به تایید رسیده کاشت مو به روش HRT می باشد  در این روش نیازی به بانک موی فرد نیست و از بانک موی تعبیه شده در مرکز تخصصی موی رنسانس استفاده میشود  که همزاد  ، هم جنس و هم رنگ با موی سر فرد استفاده میشود  که جایگزین بسیار مناسبی برای موهای ریخته شده ی باشد از مزایای این روش میتوان  خط رویش و خط فرق بسیار طبیعی را نام برد و بطوریکه حتی اطرافیانتان هم نمیتوانند تشخیص دهند از صفر تا صد این روش در یک جلسه انجام میشود و حتی پس از آن نیازی به مراجعات مکرر ندارد.

کاشت مو به روش hrt مناسب برای چه گروه هایی می باشد؟

          این روش کاملا تار به تار بوده و آناتومی شبیه سازی پوست سر روی آن انجام شده  است از دیگرمزیت های این روش که کاملا مناسب برای کسانی که دچار بیماران قلبی ، فشار خون و ... می باشد بدون هیچ گونه جراحی و خونریزی می باشد

          بیماران آلوپسی ، بیماران لیکن پلان ، بیماران سوختگی ، کسانی که تحت شیمی درمانی می باشند بهترین راه برای بازگشت موهایشان کاشت مو به روش HRT می باشد.

تفاوت های کاشت مو به روش HRTرا با دیگر روش های کاشت مو  بیان می کنیم:

1-    تراکم کاشت مو به روش HRT در مقایسه با روش های کاشت مو به روش FUT و کاشت مو به روش FIT چند برابر می باشد.

2-    خط رویش کاشت مو به روش HRT کاملا طبیعی بوده در حالیکه خط رویش کاشت مو به روش FUT  و کاشت مو به روش FIT خط رویشی عروسکی و مصنوعی دارند.

3-    کاشت مو به روش HRT  عوارضی همچون عفونت ، نکروز ، در نیامدن موهای کاشته شده و ... را ندارد

در پایان باید عرض کنیم که عباراتی همچون ترمیم مو به روش نانو. ، ترمیم مو به روش نانو ارگانیک ، ترمیم مو به روش نانو هکس ، ترمیم مو HRS، ترمیم مو نانو سنتر ، ترمیم مو HRP ترمیم مو SUPER HRP و ... کذب محض می باشند.
کاشت مو به روش SUT   - کاشت مو - تماس با کلینیک کاشت موی رز - تماس با کلینیک رز – کاشت نو به روش hrt

  • حمیدرضا جعفری
  • ۰
  • ۰

کاشت موی طبیعی (پیوند مو) در خانم‌ها

موضوع کاشت مو در بین خانم‌ها معمولاً زیاد رایج نیست، زیرا مشکل عقب رفتن خط رویش مو در جلوی سر کمتر در بین خانم‌ها مشاهده می‌شود. در حقیقت ریزش مو اغلب در بین خانم‌ها با شرایط خفیف‌ تر ایجاد شده و معمولاً برای پنهان کردن آن از کلاه‌گیس، بافت و موارد مانند آن استفاده می‌شود. به این ترتیب هنگامی که مشکل واضح شده و امکان نادیده گرفتن یا پنهان کردن آن وجود نداشته باشد، بیمار ممکن است به شدت احساس خجالت و ناراحتی به خاطر شرایط خود پیدا کند.

علت‌ها و دلایل اصلی ریزش موی زنانه

دلایل اصلی ریزش مو در بین زنان به شرح زیر است:

- عوارض جانبی مصرف دارو

- تغییرات هورمونی (پس از به دنیا آوردن فرزند)

- یائسگی

- کاهش یک‌باره وزن

- کم خونی

- مشکلات تیروئید

- استرس احساس و فیزیکی

- بیماری پلی کیستیک تخمدان

- نتایج ناشی از آسیب‌دیدگی یا انجام عمل جراحی

شرایط مختلف روانی، فیزیکی و شیمیایی می‌توانند باعث ریزش مو به صورت گسترده بر روی ناحیه سر شود. ریزش موی ناشی از کشیدن (به خاطر استفاده از روش‌های مختلف حالت دادن به مو در طول یک دوره زمانی طولانی‌مدت) و استفاده از محصولات حالت دهنده شیمیایی آسیب‌زا برای مو (مواد شیمیایی حالت دهنده مو) بیشتر از بقیه موارد باعث می‌شود ریزش مو در بین خانم‌ها مشاهده گردد.
الگوی عادی ریزش مو در بین خانم‌ها چگونه است؟

ویژگی ریزش موی آندروژنیک در بین خانم‌ها به صورتی است که خط رویش مو دست نخورده باقی مانده و فقط موها در ناحیه بالای سر نازک می‌شوند. به این ترتیب نازک شدن مو به صورت پخش بر روی سر ایجاد شده و باعث نازک شدن مو به صورت قابل توجه در نواحی مختلف سر می‌شود.

آیا فرآیند کاشت مو در بین خانم‌ها و آقایان متفاوت است؟

با توجه به متفاوت بودن الگوی ریزش زنان از آقایان، عمل جراحی ترمیم و کاشت موی آن‌ها نیز متفاوت است. در این عمل جراحی اطمینان حاصل می‌شود که هیچ جای زخم یا اسکار بر روی پوست بیمار باقی نمی‌ماند. علاوه بر این، نواحی خاص که برای عمل جراحی نیازمند اصلاح کردن باشند، زیر موهای بلند بالای آن پنهان خواهند شد. به این ترتیب سایر افراد نمی‌توانند از انجام عمل جراحی کاشت و پیوند مو مطلع شده و پس از درمان شرایط ظاهری فرد حفظ می‌شود.
افراد مناسب برای کاشت موی طبیعی

خانم‌هایی که افراد مناسب برای کاشت موی طبیعی هستند دارای شرایط زیر می‌باشند:

- خانم‌هایی که به خاطر شرایط فیزیکی یا کشش مو (عوامل غیر هورمونی) دچار ریزش مو شده باشند.

- خانم‌هایی که قبلاً از عمل جراحی زیبایی یا پلاستیک استفاده کرده و به خاطر از بین رفتن موها در نواحی اطراف شکاف جراحی ناراحت هستند.

- خانم‌هایی که الگوی ریزش موی مشخص مشابه الگوی ریزش موی مردانه دارند. این افراد ممکن است با عقب رفتن خط رویش مو و نازک شدن موی روی سر مواجه شده و ناحیه اهدا کننده مو بر روی سر آن‌ها تحت تاثیر ریزش موی آندروژنتیک قرار نگرفته باشد.

- خانم‌هایی که به خاطر آسیب‌دیدگی، سوختگی، جراحت ناشی از تصادفی و سوختگی شیمیایی موی آن‌ها از بین رفته باشد.

- افرادی که دچار مشکل ریزش موی حاشیه‌ای شده باشند. این مشکل بسیار شبیه به ریزش موی ناشی از وارد شدن فشار به مو می‌باشد.
روش درمان

این عمل جراحی معمولاً به حدود سه ساعت و نیم تا پنج ساعت زمان با توجه به پیازهای مورد نیاز برای کاشت در ناحیه سر نیاز دارد. مراحل درمان در این حالت به شرح زیر است:

مرحله 1: آماده‌سازی بیمار

در این مرحله بیمار برای عمل جراحی آماده شده و در موقعیت مناسب قرار می‌گیرد. به منظور تامین راحتی بیمار در طول درمان، لازم است نوشیدنی‌ها و تنقلات لازم توسط بیمار از قبل تهیه شده و در طول جراحی بیمار به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

مرحله 2: بی‌حسی و برداشتن مو از ناحیه اهدا کننده

در این مرحله ناحیه اهدا کننده مو با استفاده از مواد مخصوص به صورت موضعی بی‌حس می‌شود. به این ترتیب از ایجاد هر گونه ناراحتی برای بیمار در طول فرآیند درمان جلوگیری خواهد شد. هنگامی که ناحیه تحت درمان به‌طور کامل بی‌حس شد، پیازهای موی مورد نیاز از ناحیه اهدا کننده گرفته می‌شود. در نهایت ناحیه اهدا کننده پیازهای مو بخیه زده و پیازهای موی آن به دقت با استفاده از تکنیک‌های جراحی جداسازی خواهد شد.

مرحله 3: جداسازی پیازهای مو

یکی از مهم‌ترین مراحل کاشت موی طبیعی در خانم‌ها مربوط به جداسازی موهای گرفته شده از ناحیه اهدا کننده می‌باشد. به این ترتیب لازم است هر پیوند مو به دقت از ناحیه اهدا کننده جدا شود. توجه داشته باشید در صورتی که تعداد زیاد مو در یک محل کاشته شده یا بافت و پوست زیاد در نواحی اطراف پیازهای مو وجود داشته باشد، همواره ممکن است پیازهای مو ظاهر فشرده و نامناسب پیدا کنند.

مرحله 4: کاشت مو در ناحیه دریافت کننده

ناحیه دریافت کننده با استفاده از شکاف‌های کوچک آماده شده و برای ایجاد ظاهر موی مناسب تنظیم می‌شود. به این ترتیب لازم است شکاف‌های مورد نیاز به دقت ایجاد شود تا به این ترتیب بتوان از ایجاد ظاهر طبیعی در موی ناحیه دریافت کننده مطمئن شد. در نهایت پیازهای مو طبق الگوی طراحی شده در ناحیه دریافت کننده پیوند زده می‌شود.
طول مدت بهبودی پس از عمل جراحی کاشت موی طبیعی در خانم‌ها چقدر است؟

طول مدت بهبودی پس از این عمل جراحی به نسبت کوتاه بوده و از 1 تا 2 روز تا 1 هفته ادامه دارد. در این شرایط معمولاً ظاهر خانم‌هایی که از عمل جراحی کاشت مو استفاده می‌کنند، برای چند روز اول پس از درمان طبیعی است و به مقدار کافی مو در ناحیه روی سر (ناحیه دریافت کننده) و موی بلند در پشت سر وجود دارد تا به این ترتیب بتوان با استفاده از آن‌ها وضعیت ناحیه اهدا کننده مو را از دید سایرین پنهان کرد. پس از این عمل جراحی، بیمار ممکن است مقداری بی‌حسی یا احساس آفتاب‌سوختگی در نواحی تحت درمان داشته باشد. پس از چند روز، بیمار ممکن است احساس خارش در ناحیه سر داشته باشد و این شرایط نشان دهنده شروع فرآیند بهبود در نواحی تحت درمان است.
نتایج مورد انتظار پس از عمل جراحی کاشت موی طبیعی در بین خانم‌ها چگونه است؟

در طول سه ماه اول پس از جراحی می‌توان انتظار داشت موی کاشته شده فرآیند رشد خود را به تدریج شروع کند و بهبود در شرایط بیمار در طول شش تا دوازده ماه پس از جراحی ادامه خواهد

طول مدت دوام و ماندگاری نتایج کاشت موی طبیعی در بین خانم‌ها چقدر است؟

با توجه به اینکه پیازهای موی مورد نیاز برای کاشت مو از ناحیه پشت سر بیمار گرفته شده و این ناحیه به تغییرات فیزیولوژیک، ژنتیک و متابولیک حساس نیست، پیوند مو از این ناحیه سر می‌تواند برای تمام طول مدت عمر دوام و ماندگاری داشته باشد. برای این عمل جراحی پیازهای موی مورد نیاز از پشت ناحیه سر گرفته می‌شود تا به این ترتیب دستیابی به بهترین نتایج پس از این درمان امکان‌پذیر باشد.
سوالات رایج
چه نوع از مواد بی‌حسی برای عمل جراحی کاشت موی خانم‌ها استفاده می‌شود؟

هنگامی که نواحی اهدا کننده مو به‌طور دقیق مشخص شدند، موهای بالای این ناحیه بالا زده شده و دسترسی مورد نیاز به نواحی اهدا کننده مو ایجاد می‌شود. به این ترتیب پس از استخراج مو از ناحیه اهدا کننده امکان پوشاندن ناحیه تحت درمان از طریق موهای بخش بالای آن وجود خواهد داشت. هنگامی که دسترسی لازم به ناحیه اهدا کننده ایجاد شد، موی سر بیمار در ناحیه اهدا کننده به مقدار کافی کوتاه می‌شود تا استخراج مو از ناحیه سر با استفاده از روش FUE امکان‌پذیر شود. پس از آماده‌سازی این ناحیه، بخش اهدا کننده مو با استفاده از مواد بی‌حسی موضعی مشابه مواد مورد استفاده در دندانپزشکی بی‌حس خواهد شد.
طول مدت لازم برای جراحی کاشت موی طبیعی برای خانم‌ها چقدر است؟

با توجه به تکنیک‌های پیشرفته و دقیق مورد استفاده برای کاشت مو و نیز تعداد پیازهای موی مورد نیاز، جراحی کاشت موی طبیعی به حدود 4 تا 8 ساعت زمان یا بیشتر نیاز خواهد داشت. به این ترتیب عمل جراحی کاشت موی طبیعی به دو مرحله تقسیم می‌شود. در صبح روز جراحی پیازهای موی مورد نیاز از ناحیه اهدا کننده گرفته شده و در این حالت بیمار به راحتی به صورت بر روی تخت در حالت درازکش قرار می‌گیرد. در این مرحله معمولاً بیمار می‌تواند با استفاده از هدفون به آهنگ‌های مورد علاقه خود گوش دهد. همچنین این مرحله از درمان را می‌توان با استفاده از داروهای خوراکی آرام‌بخش برای بیمار راحت‌تر کرد. در بعد از ظهر روز جراحی، بیمار به پشت روی تخت دراز کشیده و پیازهای مو به دقت در ناحیه دریافت کننده با استفاده از بی‌حسی موضعی کاشته خواهد شد.
آیا مراقبت‌های خاص از ناحیه تحت درمان پس از عمل جراحی کاشت موی طبیعی در خانم‌ها لازم است؟

در این زمان بیمار می‌تواند از روش‌های عادی اصلاح مو و شستشوی آن استفاده کند. به منظور افزایش طول مدت دوام و نیز کیفیت مو در ناحیه دریافت کننده، برای بیمار می‌توان از تکنیک‌های لیزر درمانی، سرمه‌ای خانگی و شامپوهای مخصوص استفاده کرد. در حقیقت مراقبت خاص از موها پس از عمل جراحی کاشت موی طبیعی در بین خانم‌ها لازم نیست.
هزینه جراحی کاشت موی طبیعی بین خانم‌ها چقدر است؟

هزینه این درمان به تعداد پیازهای موی مورد نیاز و استفاده یا عدم استفاده از سایر روش‌های غیر جراحی قبل از جراحی کاشت موی طبیعی بستگی دارد.

  • حمیدرضا جعفری